Zpět na články

Doubský most v Karlových Varech půjde k zemi. Ťok nařídil mimořádné kontroly

Doubský most v Karlových Varech se oprav nedočká, bude stržen a na jeho místě vznikne nový. Most ze je totiž poškozený více, než odborníci předpokládali. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ve čtvrtek po jednání s vedením Ředitelství silnic a dálnic a Správy železniční dopravní cesty nařídil mimořádnou kontrolu silničních a železničních mostů v zemi. 

Doubský most prochází od dubna rekonstrukcí, tu již nedokončí Doubský most prochází od dubna rekonstrukcí, tu již nedokončí, zdroj: Václav Šlauf / MAFRA / Profimedia

Zkontrolováno bude asi tisíc mostů postavených v 60. až 80. letech. 

Podle Ťoka se stav mostů z tohoto období složitě kontroloval, což se projevilo u doubského mostu. Tady při rekonstrukci našlo poškození, při původních kontrolách nezjištěné. "Chceme se ujistit, že u těchto mostů není nějaká skrytá vada, která se nedá běžně detekovat," řekl ministr.

Zkontrolováno bude asi 400 mostů na železnici a dalších 600 na dálnicích a silnicích. Kontroly se budou zaměřovat především na kanálky, v nichž jsou vedena opěrná lana.

Doubský most, který je hlavní spojnicí přes řeku Ohři mezi dálnicí D6 a silnicí na Plzeň, je od  dubna kvůli rekonstrukci uzavřen. Uzavírka měla skončit v listopadu.

Primátor se zlobí 

Karlovarský primátor Petr Kulhánek (KOA) rozhodnutí ministerstva kritizoval. "Připravit rekonstrukci zásadní dopravní spojnice v 21. století tak, že po čtyřech měsících uzavírky přijdu na to, že je most třeba snést a postavit nový, je z mého pohledu naprosto neomluvitelné a někdo v celém procesu zcela zásadně pochybil.

Výsledkem bude o rok déle trvající komplikovaná situace v dopravě v této části města a s ní související poškozování komunikací a životního prostředí na dlouhých objízdných trasách," uvedl.

Podle Kulhánka je ještě vážnějším problémem nemožnost rekonstrukce Dvorského mostu, která je připravená na rok 2019. Dvorský most nyní slouží jako alternativa k Doubskému, zároveň však stav jeho konstrukce potřebuje urgentní rekonstrukci. 

Kulhánek chce vědět, kdo je za pochybení zodpovědný. Požaduje i zajištění průchodu chodců přes Doubský most do doby, než ho odstraní, a následné vybudování lávky pro průchod lidí během rekonstrukce.

V České republice je téměř 18 tisíc silničních mostů a více než 6750 železničních mostů. ŘSD má na starosti zhruba 5 tisíc mostů, přičemž šest z nich na silnicích 1. třídy je v havarijní stavu.

Tyto mosty jsou podle silničářů uzavřeny a budou opraveny nebo nahrazeny novou stavbou. Na železnici není podle železničářů v havarijní stavu žádný most, aktuálně je 361 mostů opravováno. Stát letos na modernizaci mostů uvolní až 1,5 miliardy korun.

diskuze: 0 příspěvků, nových

Zpět na články