Dnes je pátek 19. dubna 2024., Svátek má Rostislav
Počasí dnes 1°C Oblačno

Proč si někteří dodavatelé energií drží zákazníky od těla?

Proč si někteří dodavatelé energií drží zákazníky od těla?
zdroj: tisková zpráva

Časy, kdy jsme kvůli obyčejným dotazům nebo reklamacím museli posílat dopisy poštou, jsou naštěstí dávno pryč. Na trhu s energiemi se ale pořád najdou dodavatelé, kterým se kontakt s klienty zjevně trochu příčí. Jak je rozlišit od těch ochotných?

Žijeme v moderní době, kdy už ke kontaktu s firmami není potřeba vystávat důlky ve frontách, ale stačí sáhnout po mobilním telefonu nebo napsat e-mail. Zrovna první možnost ale může mít svá úskalí – například přetížená call centra, kde se při čekání na spojení s operátorem naučíte leckterou popovou písničku nazpaměť i pozpátku.

Už proto by se dalo považovat za slušnost, aby vám daná firma poskytla telefonickou komunikaci grátis. Jak ale ukázal nedávný průzkum portálu srovnám.cz, ve světě elektřiny a plynu ještě není bezplatné volání úplným standardem. Ze sedmnácti dodavatelů, kteří byli do srovnání zařazeni, nabízelo bezplatnou infolinku pouhých sedm statečných - E.ON, Pražská plynárenská, Europe Easy Energy, MND (Moravské naftové doly), innogy, VEMEX Energie, Amper Market. Zbylých deset hovory normálně účtuje.

Takové číslo vynikne především v kontrastu s důležitostí, kterou infolinkám přikládají účastníci průzkumu ze stran spotřebitelů. Ti uvedli provoz bezplatné infolinky jako čtvrté nejdůležitější kritérium, které by měl dodavatel energií splňovat. A lze tedy pochválit dodavatele, co tomuto přání vycházejí vstříc.

Sympatičtější situace panuje alespoň v internetové rovině. Drtivá většina dodavatelů už dnes provozuje online zákaznický portál, přes který lze spravovat náležitosti své smlouvy. Samozřejmost něčeho takového se pak odrazila i v názoru spotřebitelů. Důležitost zákaznického portálu skončila v průzkumu předposlední a to nejspíš z jednoho prostého důvodu: lidé už si v roce 2017 nedovedou představit, že by některý z dodavatelů takovou službu opomenul.

Přesto se srovnám.cz podařilo odhalit hned tři „nezbedníky“. Celý průzkum včetně rozboru dalších kritérií si můžete prohlédnout na blogu srovnám.cz.

Zdroje: