Zpět na články

Průzkum: Češi nakupují impulzivně

Češi se v míře impulzivních nákupů podobají spíše Američanům. Zatímco průměrný Evropan nakoupí impulzivně pouze 12 procent výrobků, v nákupním košíku Čecha se ocitne až 30 procent předem neplánovaných položek.

zdroj: Archiv

Napsal to deník E15 s odvoláním na průzkum, který pod názvem Nákupní rozhodování v místě prodeje uskutečnila mezinárodní síť agentur OgilvyAction. Přestože mají čeští zákazníci u poloviny nakupovaných položek již předem vybranou značku, v 47 procentech případů své původní rozhodnutí ohledně značky změní, a to nejčastěji kvůli výhodnější ceně. U 20 procent položek plánují pouze nákup druhu zboží, ale pro konkrétní značku se rozhodují až u regálu. Ženy a muži se při nakupování chovají rozdílně. Muži se řídí spíše nákupním seznamem, ženy jsou impulzivnější a nakupují více neplánovaných položek. Odlišnosti se prohlubují i s věkem. Zatímco ženy se s přibývajícím věkem stávají racionálnějšími, u mužů je trend přesně opačný. Tři čtvrtiny nákupních rozhodnutí se odehrávají na prodejní ploše. Potvrzuje to, že Češi si zvykli využívat akčních nabídek - pro konkrétní výrobek a značku se často rozhodují až v prodejně, píše E15. Výsledky výzkumu se opírají o data od 14.000 zákazníků ze 30 zemí světa včetně Česka, dodává.

Zdroj: ČTK

diskuze: 0 příspěvků, nových

Zpět na články